دفاع 1- 5
 
هندبال شهرستان ايوان
 
 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

وظايف دفاع گوش راست يا چپ:

اين مدافعان(گوش چپ) وظيفه نرسيدن توپ به بازيكنان گوش(راست) حمله مقابل را دارد،زمانيكه توپ به بازيكن بغل(راست )حمله مي رسد از خط 6 متر جداشده و بازيكن گوش حمله روبروي خود را سد ميكند طوري كه بغل راست حمله نتواند توپ را به وي پاس دهد واورا مجبور كند كه مجددا توپ را به بازيكن وسط پاس دهد بازيكن مدافع گوش مقابل نيز به همين منوال عمل ميكند .

نكته :مدافعان گوش زمانيكه وظيفه بالا را به درستي  انجام دادند حركت به پهلودر جهت مسير چرخش توپ حريف را انجام مي دهند (در واقع در جهت مسير حركت توپ چند گام برميدارند تا فاصله تعريف شده بين مدافعان درحالت پايه رعايت شود .

وظيفه دفاع بغل راست يا چپ :

اين مدافعان حركت به پهلو را در جهت چرخش توپ تيم حمله كننده انجام ميدهند و هميشه مسير توپ را با چشم و جابجا شدن در كنترل خود ميگيرند .

نكته : اين مدافعان بغل (راست ياچپ) فقط درموارد خاصي براي دفاع،  از خط 6 متر جدا ميشوند مثلا زمانيكه بازيكن مدافع پست 1 به جلو پيشروي نموده و بازيكن وسط حمله تيم مقابل را يارگيري نموده تا بازيكنان بغل راست وچپ حمله مجبور شوند با پاس هاي بلند توپ را به يكديگر پاس دهند  ومدافعان بغل راست وچپ دفاع بتوانند با خروج به موقع و محاسبه زماني، از دفاع 1-5 خارج شده ومسير پاس بغلهاي حمله را قطع كنند وضد حمله را تدارك ببينند .

وظيفه بازيكن پست 1 در دفاع 1- 5 :

اين بازيكن بايستي از سرعت عمل خوبي برخوردارباشد چرا كه علاوه بر دفاع و محافظت از بازيكن وسط (مركزي) حريف بايد3متر روبروي دروازه را پوشش دهد و در موارد خاصي با مدافعان بغل راست يا چپ تيم خود در دفاع  نمودن بازيكنان بغل حمله تيم مقابل با عقب نشيني به موقع همكاري كند .

نكته : اين بازيكن بايستي ازقدرت بازيخواني خوبي برخوردار باشد وبتواند با عكس العمل هاي مناسب مسير پاسهاي سه بازيكن وسط تيم مقابل را قطع كند و ضد حمله را طراحي كند .

وظيفه دفاع خط زن:

اين بازيكن بطور حتم از بازيكن خط زن حمله محافظت ميكند و در موارد خاصي  به مدافعان كناري خود كمك ميكند .

 

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






ارسال شده در تاریخ : جمعه 1 ارديبهشت 1391برچسب:دفاع 1 - 5, :: 23:4 :: توسط : محسن شاهي

درباره وبلاگ
ما دراین وبلاگ قصد داریم اخباری از فعالیت های هیئت هندبال شهرستان ایوان را برای علاقه مندانی که فعالیتهای این هیئت را دنبال می کنند قرار دهیم
موضوعات
آخرین مطالب
آرشيو وبلاگ
نويسندگان
پيوندها

<-PollName->

<-PollItems->

آمار وب سایت:  

بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید هفته :
بازدید ماه :
بازدید کل :
تعداد مطالب : 45
تعداد نظرات : 1
تعداد آنلاین : 1